Wednesday, October 29, 2008

To Miss Green.

Aku xtau ape lagi aku nak cakap kat kamu....lebih kurang 9 tahun dahulu semasa pertama kali aku berjumpa dengan kamu juga memang aku tidak menaruh perasaan cinta terhadap kamu...kamu kata aku layan kamu dengan baik...tapi itu memang aku..aku melayan baik sesape sahaja...bukan kamu seorang...dan seingat aku, aku xpernah melafazkan kata cinta pada kamu..

Cinta memang aneh....hampir 9 tahun kamu masih setia dengan hatimu...padahal jika dikira-kira baru sekali kamu bertemu dengan aku 9 tahun dahulu...bagaimana kamu boleh berkata kamu mencintai aku bila kamu sendiri tidak betul2 mengenali aku...hanya pada tahun ini sahaja baru kamu berani bertemu aku bermula pada bulan ramadhan yang lalu..aku berasa serba salah kerana mu....hati ku sudah menjadi milik Pepatung....dalam masa 9 tahun kamu menunggu ku...aku sudah 3 kali jatuh cinta dengan wanita yang berbeza dan 2 darinya sudah pun berkahwin malah memiliki anak..dan mereka masih menghubungi aku malah suami mereka juga sudah menjadi kawan-kawan aku jugak....xpernah aku berdendam dengan sesiapa.....kerana aku paham bahawa cinta tidak semestinya bermaksud memiliki...

Kamu banyak kali berkata bahawa aku tidak pernah memberi peluang padamu....apakah maksud mu itu?...adakah kamu ingin aku berpura-pura mencintaimu?...adakah itu?...kerana aku tidak tahu berpura-pura sebegitu.....mungkin salah aku....patutnya dari 9 tahun dahulu aku patut xmengendahkan kamu langsung...aku xpatut menjawab pangilan2 telefon mu...aku xpatut membalas sms2 mu, aku xpatut menerima hadiah2 mu...mungkin patutnya setiap kali kamu memberi surat atau hadiah aku patut berlari padamu dan mencampakkan sahaja pada muka mu...mungkin jika aku lakukan itu dari dahulu kamu xkan menunggu aku sebegini lamanya....hanya perjumpaan sekali 9 tahundahulu sudah memerangkap hatimu padaku...

Pernah aku katakan dahulu semasa kamu meminta jawapan dariku sama ada aku boleh menerima mu atau tidak bahawa kita patut berkawan je dahulu....tapi kamu tidak...kamu xhendak berkawan sahaja....kamu kata kamu setuju untuk berkawan tapi kamu tidak bertindak seperti seorang kawan.

Maafkan aku terhadap segala yang terjadi....aku tidak berniat melukakanmu tapi aku harus lakukannya supaya kamu tidak terus menerus menungguku......




8 comments:

nurain said...

huu...darkheart..ko nye love journey cam sangat jauh n berliku kan..agaknye bile sumpahan cik pepatung tu akan tamat?xde cure ke?

Darkheart said...

nurain - memg panjang n berliku....cik pepatung yang terakhir....sumpahan aku adalah aku xdapat bersama dier....

nurain said...

huu..ko da usaha ke?ke ko da menyerah kalah?

Darkheart said...

nurain - masih usaha..xkan menyerah kalah begitu je....my love is true...

Anonymous said...

pepatung??paham terus ak msg tu hari ade sbut pepatung..salah kah ak???hmm mgkin slah sbb walau sastera a1..tp lam istilah msg ak still tak pham lg bahasa2 sanskrit nih..tak pe2.yg brlalu bia berlalu

Darkheart said...

to anonymous - Miss Green?...m sorry i hav not been straight to the point.....i was scared that i'll hurt u...a good gal like u will be bless 2 find somebody that is good too....

Anonymous said...

of course dear!!!now i'm try to follow what my parents n frens said...hmmm..hope i will find my happiness soon...

Darkheart said...

m glad 4 u....i believe u will someday...

Related Posts with Thumbnails