Ohhhh aku demam ropenye....

semalam aku terperangkap dalam ujan...terpakse lepak sampei kul 2 baru leh balik....pagi tadi aku xlalu nak pg keroje..jd aku ponteng...aku msg rakan sejawat mintak tolong bgtau kerani...maleh nak tepon kerani nanti dier suh datang 2 jam le ape le...kalo datang 2 jam pastu balik kire sbg hadir....tp xlalu le...tido lg best rasenye....


Walopun aku xpg keje tp aku gi meetng ptg tu...lepas meeting aku pg klinik nak amek MC....disebabkan aku memg batuk dan selsema jadi aku xmenipu doktor....aku bgtau doktor...sehari sebelum Raye aku demam...yaaa memg aku demam dan raye aku xbest dengan batuk dan mukus yang sentiasa ade di dalam hidung aku...dan semenjak hari tu sampei skg aku masih lagi batuk dan selsema...tp aku ingat aku xdemam dah.... doktor kuorkan termometer, aku ingat nak buh bawah lidah...aku bukak mulut....ropenye letak bawah ketiak...same mcm semalam laaa ketike aku melawat doktor alergik aku...ingat nak cucuk kat bahu ropenye kat punggung....malu nyeeeeee.......

Selepas check up, doktor kate aku demam lagi...huishh lamenye aku demam dri sebelum raye dan aku pun xtahu aku demam lagi...patut le aku rase lemah je....patut le balik sekolah je aku terus tido..ok..ok aku tipu selame ni pun memang balik sekolah aku tido dulu...tp lamenye aku demam...adakah sebab aku selalu bergantung pada ubat aku jadi lemah...tp kalo xmakan ubat rase mcm lagi terok.....lantak le...aku memg dah biasa dengan ubat...dari kecik dulu lagi...kenape?....nanti le aku cite..... lepas meeting mesti banyak keroje...keroje yg ade ni pun banyak xsetel lagi tambah lagi lak...bencinye aku....baik aku jadi kerani camni....aku rase keroje aku dah macam kerani...bukan cikgu dah...

sian bebudak aku...asyik2 mesti aku ade meeeting le taklimat le....seminggu 2 3 kali...ape le deme nak belajor camni....rosak le reputasi aku...dah 3 tahun prestasi UPSR meningkat semenjak aku masuk...kali ni tah ape nak jadi....tu le nape la aku ramah sangat ngan cikgu2 sekolah len...dah ade je progm aku kene jemput....uhhhhhh xsuke nye aku.... Hmmm aku rase nak pindah sekolah le...aku dah boring pegang sume jawatan kat sekolah ni...rase mcm dibuli pun ade...aku xsuke bertanggung jawab sebenarnye sebab bile aku dapat tanggung jawab aku akan lakukan bebetoi...amanah kan....mak bapak aku jugak yg ajar jd amanah ni...tp sifat ni yang buat orang suke gunekan aku....

aku rase xsedap ati bile xjalankan tanggung jawab dengan betoi,,,dan sekarang aku rase xsedap hati sebab asyik keluar meeting le,taklimat le,bengkel le....bebudak sekolah dah mcm lembab...memg syllabus dah nak abih aku pulun tp macm terkejar-kejar....aku xnak hanya ajar mereka untuk lulus peperiksaan...aku nak ajar mereka untuk mase depan....

maaf le aku xmenggunakan tatabahasa yang xbetoi...aku bukan cikgu bahasa melayu....selame ni pun memg bm aku xberape cerodik...aku xpenah pun dapat A dalm BM......Ohhh lagipun aku gune blog ni untuk buang stress dan aku rase seronok bile pakei merapu je tulih...aku xpenah buat draft ke ape ke...aku merapu untuk kebahagian aku..huhuhuhuhuh.....

bawah aku include gambar ubat-ubatan aku yg kene makan bulan ni....td jemu tgu dapatr ubat aku snap pic dengan nset aku...aku xpandai snap picture....dan nset aku pun xmempunyai cam yg baguih...jd ni je yang ade...aku ngantuk sebab dah byk makan ubat ni...nak tido awai rrr....


Comments

nurain said…
huhu.sabar sht...btw..mak pun de ckp.jngan terlalu bergntung pd ubatan..terutama ubtan klinik..ye sgt mrah even ak nk mkn paanadol kalo ak fenin2...traditional method la yg salu kne guna..
Darkheart said…
o...selame ni aku jarang pg klinik......sebab pg spital kerajaan percume....tp hospital kerajaan kene menunggu terlalu lame....xlarat le menunggu.....ubat ni kuat sangat le...

Popular posts from this blog

Congratulation sis!!!

Batteries for Yashica MG-1