Jangan bace....entri mengarut je nih...buang mase kamu nanti!!!

Beberapa minggu lalu aku membuat keputusan untuk tangguh sem...aku xlalu dah nak berulang-alik sejauh 2jam perjalanan untuk menuntut ilmu....orang kate carilah ilmu walau sampai ke negeri china tp aku dalam negeri sendiri pun dah xlarat....aku ingat aku sorang je mempunyai masalah begini tapi bile membace entry yang ditulis oleh Sue Anna Joe aku rasa lega...maaf aku tau aku xpatut rasa begitu..aku rasa lega kerana mengetahui bahawa masalah ini sebenarnye dihadapi oleh orang lain jugak....aku kagumi dia sebab mempunyai perancangan yang rapi untuk menghadapi hari-hari mendatang...tidak seperti aku....dulu prinsip aku adalah 'Failling to plan is planning to fail" tapi aku macam lupakan semua prinsip aku...

aku telah tulis surat penangguhan semester...aku tidak kuat..aku takut jika suatu hari nanti aku akan menyesal...tetapi aku terlambat hantar dan mungkin tidak diterima....koordinator tepon aku dah memberitahu aku untuk ambik mc pada tarikh peperiksaan....koordinator tahu potensi aku...dia pnah mengajar aku....

masalah yang aku hadapi adalah masa...sebenanya dah banyak kali aku menulis pasal masa dan keletihan ku pada awal-awal kewujudan blog ini malah aku mempunyai blog rahsia dimana segala caci maki dan luahan rasa aku catatkan...aku xsanggup berkongsi blog itu...itu tempat aku mengeluarkan "aku" yang 1 lagi....

aku mungkin dibuang dan aku sanggup...kerana beberapa minggu tanpa perlu risau tentang assgmnt dan kelas membuatkan aku bahagia...aku bahagia....sudah hampir 2 tahun aku terperap sahaja tanpa kemana-mana kerana terpaksa ke kelas...sekarang aku bebas...malah esok aku hendak berjumpa cinta aku....dah 2 tahun kami xjumpa...semuanya gara2 study aku yang terlalu pack....

aku takut...aku takut pandangan orang....selame ni orang tgk aku ni "kuat".....semua benda aku leh buat...sebenarnya di dalam aku lemah....sangat lemah... jangan jadikan aku role-model jangan ikut aku....jangan jadi aku...........


-------------------------------------------------------------------------------------------------

sbgai terapi aku meng'bankrup'kan diri aku degn mbeli benda yang aku xperlu pun....skrg aku dah khatam bace manual aku nak prektis gune huhuhuhuhu...


Comments

nurain said…
huu..aku mengalami prob yg same..aku nye cuti khas x diluluskan sbb lmbt sgt mntak..hmm..sume org ade msalah kan..so just go on..buat stakat termampu~kate mak aku~
Darkheart said…
nurain - Oooohh senaseb gak kite..nasib baik mempunyai keluarga yang memahami.....Alhamdulillah....
pjoe said…
yakin!
itu pasti
Darkheart said…
Pjoe - terlalu banyak bende berlaku dalam 3 hari ni....keyakinan amat berkurangan....
Anonymous said…
dgr lagu2 yg leh bg smangat....cnth lagu negaraku ke..perak no 1 ke..tak pun cliffordian nye lagu..hahhaakkkkkk

somebody u jzt forget

Popular posts from this blog

Congratulation sis!!!

Batteries for Yashica MG-1