Tuesday, October 28, 2008

Kejam!!!

Aku merasa spt aku amat kejam dan tidak bertimbang rasa....padahal aku cuba untuk menjaga hati semua orang...adakah kerana terlalu menjaga hati membuatkan aku akhirnya hanya menyusahkan semua orang?...

Tidak pernah terniat dihati aku untuk menyakiti sesiapa..aku tidak pernah diajar begitu....dan sesungguhnya bukanlah hanya seorang wanita yang pernah aku sakiti tanpa sengaja...bila aku mencintai seseorang wanita itu aku akan mencintainya sepenuh jiwa dan jika wanita itu tidak aku cintai takkan pernah aku melayannya dengan buruk.....

Aku bukanlah kasanova dan aku tidak mempunyai ciri-ciri playboy...aku tidak pernah mempermainkan cinta kerana cinta bagi aku adalah perkara yang suci.....adakah aku seorang yang amat teruk.....itu yang aku rasa sekarang.....aku menunggu seorang wanita yang belum pasti mencintai aku dan aku juga ditunggu oleh seorang wanita yang tidak aku cintai...aku tidak benci 'dia'....perkataan itu sama sekali tidak ada di dalam hati aku....bagaimana dengan 'dia'?...adakah dia membenci aku sekarang........

Aku seperti dipanah petir bila membaca komen yang ditinggalkan......

Aku rasa bersalah seperti telah membunuh cinta....

*komen yang ditinggalkan dalam entri "Nape aku masih solo?.."

"darkheart...

kamu mmg mmbuat ksilapan besar dgn mmbuat ak tertggu2 dn tertnya2 tnpa mmberi pnjelasan yg luhur lg jujur dri lubuk hati kamu..

dalam pnantian ak,,,kamu layan ak bagai lbih dri sorg kawan...dalam keadaan tertanya2,,,kamu ambil berat tntang ak bagai ak teman istimewa kamu,,,,

salah kah ak sebab terperasan yg kamu juga punyai rasa sperti aku?ak hanya seorg perempuan..ht perempuan sgt halus...mudah tersentuh bila dilayan sebegitu...tak perlu kamu layan ak sedemikian rupa selama ni...kamu hanya mmbuatkan ak trus merasakan ada cinta dlam ht kamu utk ak!!

ak tak kisah andai dri mula "jejak kasih",, kita kamu mnyatakn hti kamu telah dihuni oleh "cinta" hati yg kamu tunggu slama ni..ak tak kan sedih apatah lg merayu tuk kamu sukan kan ak jika ak tahu kebenarannya...ak ada harga diri..ak tak kan menadah muka tak bertempat...mgkin layanan kamu mmbuatkn ak menrndahkan ego ak sbg sorg permpuan dgn meluahkan segala yg ak rasa..simpan..pndam..tanpa tinggal walau sedikit pun sisa dlm hati ini...

mgkin btul...kamu sorg lelaki yg terlalu baik shinggga tidak tahu utk mengatakan tidak tapi sedarkah kamu..secara perlahan2 kamu akhirnya mlukakan ak juga dgn msg kamu bila ak mntak jawapan yg ak tgu dri kamu selama ni..

honestly..msg kamu tu mmbuatkan ak jatuh terdiam terkelu lidah ak..kamu btul2 mmbuat ak rasa spt ak tidak punya harga diri slama ni..mgkin kamu tak sedar stu ketika dlu ada ayat yg kmu luahkan yg mmbuatkan ak jd yakin n kuat utk terus mnunggu kamu..mmg itu crita lama tp spt yg ak katakan td ht permpuan sgt2 halus..ak tersentuh dn trus myakinkan dri dgn mnunggu kamu...

kini...tiap masa ak bca msg kamu yg berhantu tuh..ak bangun semula dgn mmbaca msg tu..ak mnilai diri ak dgn stiap pekataan dlm msg tu..alhmdllah..ak sedar diri dgn msg tu..ak kuat smula...

berminggu ak mnyepi..kini ak gagah juga mmbaca blog kamu..dah lama ak tak singgah kt sini...byak bnda yg ak tak tahu akhirnya ak tahu juga..

thanks for everything...

ak doakan yg terbaik buat kamu..
moga org yg kamu tunggu akan mmbalas cinta kamu..menghargai penantian kamu selama ini...

smoga dia dpt mnyayangi kamu lebih dari ak mnyintai kamu...

insan yg tak prnah kamu bri peluang..............
ms green"

Aku tidak tahu apa yang perlu aku buat untuk memperbaiki semuanya......aku perlukan pertolongan..........

**Miss Green, sudah pasti aku ambil berat tentang kamu....itu tidak bermakna cinta.....takkan ketika kamu bertarung dengan nyawa aku tidak peduli tentang kamu?...sudah pasti aku pun risau pasal kamu...kerana aku menganggap kamu sahabat......



October 26, 2008 9:37 PM

Delete

11 comments:

fishballisme said...

Oh sedeh nya. Buat ms. green, belajarlah mengenali lelaki. Kaum wanita mudah jatoh cinta terhadap lelaki yang pandai mengambil berat namon kamu harus tahu adakah dia mengambil berat tentang kamu sebagai kawan istimewa atau sebaliknya.

Carilah lelaki yang mencintai kamu ya? Semoga kamu tabah!

kutai said...

.....................................................................................................................................

Anonymous said...

matahari....

tertutup sudah pintu, pintu hatiku
yang pernah dibuka waktu, hanya untukmu
kini kau pergi dari hidupku
ku harus relakanmu walau aku tak mau

* berjuta warna pelangi di dalam hati
sejenak luluh bergeming menjauh pergi
tak ada lagi cahaya suci
semua nada beranjak, aku terdiam sepi

** dengarlah matahariku suara tangisanku
ku bersedih karna panah cinta menusuk jantungku
ucapkan matahariku puisi tentang hidupku
tentangku yang tak mampu melakukan waktu

Anonymous said...

to fishballisme.....

thanks..bkn sbb trlalu ambil brat buat ak jatuh ht..psl ambil brat tu terjadi sblum ak jatuh ht...tk perlu lah ak huraikan stu persatu apa sbbnya...brapa lama ak tggu..ak tak mahu di tuduh sngaja mncanang segala yg brlaku..ak sedih di tuduh bgitu...ak pasrah andai ak tahu dri awal darkhear sudah di huni hatinya oleh gadis lain...ak sgt terbuka..ak boleh trima..tp bkn dlm keadaan yg mngejut dn scara tiba2 sebegini...ianya mmbuatkan ak menerima dlm keadaan terluka..dri awl byk kali ak bertanya..sudahkah berpunya??tidak kah htnya dicuri sesiapa?tp jwapanya tidak..mmbuatkan ak tak jemu menunggu dn menunggu dn terus mnunggu...ak hanya ingin melihat dia bahagia..andai dari dlu ak tahu kebenaran..tidaklah ak menyemakkan otak nya dgn mmikirkan ttg ak yg tidak henti berusaha menawan hatinya..andai dari dlu ak tahu hakikat..tidaklah ak mnjadi punca mnyempitkan ruang utk dia bebas brcerita ttg cinta hatinya di sini...tak perlu mnjaga hati..tak perlu takut andai ak terluka..ak cuma mahu tahu kebenaran yg pasti..itu yg ak minta dri dlu..bkn lah jawapan "ya..sy suka kn awk"yg ak ingin dgr,,dan terus kecewa bila jwapannya "tidak"...tak..tlg jgn slah fhm..ak cma terkilan dgn kata2 yg dlemparkan,,itu yg mmbuatkan ak terus "sepi"kan diri..kalau "ya" alhmdullah kalau "tidak" jst say no..tak kanlah ak gila nk letak parang di leher utk mmaksa org mnyukai ak..ak pun pham istilah "cinta tak boleh dipaksa"ak boleh terima..ak mnta jawapan..sbb dah terlalu lama ak mnanti sesuatu yg tak pasti..ak pun perlu beri ruang utk ak mncorak kehidupan ak..itu saja tujuan ak...

maafkan ak andai ak terlebih emosi..ak cuma mahu mmberi pnjelasan ttg komen kamu...apa2 pun thanks sbb nasihatkan ak...mmg btul carilah org yg mnyintai kita..tp ak tak kan mncari atau menununggu lagi..ak dah letih...ak nk berehat seketika..

maaf skali lagi..

ms green

Darkheart said...

Miss Green....aku pernah memberitahu kamu tapi kamu yang xpaham....ingat x aku pnah msg yang lebih kurang berbunyi begini " beta disumpah oleh pepatung sakti yang bertapa di bawah negeri darul makmur....etc"....dan kamu asyik sakit2....macm mane laaa aku nak bgtau kamu dengan serius.....

nurain said...

huaaa...ni drama ke kisah benar..ne way darkheart..perempuan kan sangat halus hatinya..sedikit rasa je dah le wat mereka melayang..kadang2 kami wanita boleh tersalah sangka dengan setiap layanan yang diberikan..bkan hya lam konsep cinta..juga lam konsep mr pervert yg kekadang xd pun berniat nak melucah..so sebagai lelaki yg diberikan akal yg lebih bijaksana mungkin ko patut rewind balik ape ko da wat..n to ms green..saya rasa darkheart bukan nak menjatuhkanmaruah awak..tetapi ade mase lelaki dan perempuan akan miscommunicate..macam org kate itik ckap ngan ayam..itik nak ckp mende lain..tapi ayam paham mende lain..

jadi sekian sahaja..sekian

Anonymous said...

nurain...btul tu st ngn darkheat nih cam itik ngn ayam bile bab2 nak paham memahami nih..sy ckp lain die maksudkan lain..die ckp lain sy pun maksudkan lain..die tak marah sy ckp die marah..sy tak kisah pun spe yg die ske ke syg ke..cme pe yg sy kesalkan tak di inform awal2 thn dlu..skang kan nk msuk thn dpn dah..hmm tu je..bkn marah pun kalo cnta tak berbalas..cinta tak semestinya bersatu..hmm pepatung cinta terakhir die..n dier cinta prtama sy...tak selalu kite dpt cita ptama tu kan..itu hakikat..

hmm..darkheart..tlg jgn petikaikan knp sy leh suka awk walau 1st time kte jmpe..bkn dri kte jmpe tp stelah berbulan2 kte bgayut kt tepon tu lah yg mmbuatkan ht terpaut..bile dh jmpe lg la berpaut2...tak sume org kene kawan dlu bru leh jatuh cinta cam awk..cinta hadir tak kira dimana..bila..ngn sape..cinta tu dtg kdg2 dlm keadaan tk sedar..mgejut je..hmm awk lelaki ptama sy brckp lam phone..awk lelaki ptama sy date..awk lelaki ptama sy br hadiah..surat..hmmmm dlu dri skolah rndah sy skolah pompuan je..tak pnah campo lelaki..sbb tu la leh jtuh cinta ngn awk kot..hmm cinta ptama mmg susah nak lupa..sbb tu smpai 9 thn sggup tunggu...tp tak pe..sume dah ok...jgn risau..sy tak pnah bnci awk...sy doakan awk dpt ape yg awk tgu slame ni k...

p/s....kalo sy bnci awk..sape yg nk blanje sy tgk jgn tego nt..kan kan kan...

Darkheart said...

Miss Green - huhuhu smpat lagi suh blanje jgn tego......thanks miss green....walopun skg saye tgh depress(not bcoz of u or my love life)....tp kate2 awak ni macm buat saya lega....macam makan ice-cream ketika tgh panas terik....huuuuu so soothing.....

Anonymous said...

hmmmh....mmg teringin sgt nk tgk awk mkn askerim..hri tu ingat nk blnje asekerim tp kn hujan..kang demam ank org..tak pasal plak...hmm tak pe2..nt awk blnje tgk jgn tego..sy blanje mkn asekerim k...

tgh depress??huk aloh...nape pulok weh?(ala2 ckp loghat pahang gitu..hihihi)hmmmm..tk pe2..tgk gmbo pepatung sure ok punye...hehe..

p/s....rindu nk berbalah ngn awk..hehehek..hpone sy dh lme tk kuo gmbo bunge....nape tah...

Darkheart said...

berbalah?...saye pakar berbalah wahahahaha......

LurvelyLynn said...

huwahahahaha

Related Posts with Thumbnails