Saturday, February 28, 2009

cinta dan benci dalam satu garisan.........

bile cinta xberbalas boleh menjadi benci...kat tv pun selalu tunjuk macm tu...bile cinta yang diberi xberbalas bermacam balasan yang yang diperlakukan oleh hati yang luka....walopun hanya drama TV tp ade kebenarannye.....

Bagaimanakah menghadapinye?

patutkah yang dibenci hanya duduk diam xberkata ape?....hmmmm tp kalo benci yang datang dri perasaan sayang ni selalunye berlarutan sampai mati....aku harap aku xkan ade perasaan macam ni...xtergamak aku nak membenci...hanya akan membusukkan hati aku...bile hati dah busuk orang pun akan lari...orang akan dapat menghidu bau busuk tu dan xkan tertahan....bile hati dah busuk adekah amalan kite diterima tuhan?.....aku pun xtau la nak menjawab persoalan ini...aku bukan orang yang alim....

selalunye bile seseorang dah membenci kerane cinta ni susah nak diubati...xkire walo ape pun yang dibenci buat untuk mengubatnye........hanya tuhan yang dapat membuka hati yang membenci untuk berubah....

sabar......jawapannye sabar le kot....sabar dan jangan membalas ape....kalo dicurah minyak pade api memg bertambah marak la api.....kalo dikipas pun hanya membantu memarakkan lagi api....jadi biar la api tu marak asalkan xmerebak ke tempat laen.....jangan aku pun turut terbakar dalam api tu cukup le....

aku pun xpaham ape yang aku tulih....macam sangat merepek.....

2 comments:

Weed and Bandages said...

emo kah? :D

(dari http://pembelidanpenjual.blogspot.com/)

Akbalanas A.K. said...

hhehe....ha'ahhh emo sekejap hahahahah malu lak...

Related Posts with Thumbnails