Saturday, February 28, 2009

cinta dan benci dalam satu garisan.........

bile cinta xberbalas boleh menjadi benci...kat tv pun selalu tunjuk macm tu...bile cinta yang diberi xberbalas bermacam balasan yang yang diperlakukan oleh hati yang luka....walopun hanya drama TV tp ade kebenarannye.....

Bagaimanakah menghadapinye?

patutkah yang dibenci hanya duduk diam xberkata ape?....hmmmm tp kalo benci yang datang dri perasaan sayang ni selalunye berlarutan sampai mati....aku harap aku xkan ade perasaan macam ni...xtergamak aku nak membenci...hanya akan membusukkan hati aku...bile hati dah busuk orang pun akan lari...orang akan dapat menghidu bau busuk tu dan xkan tertahan....bile hati dah busuk adekah amalan kite diterima tuhan?.....aku pun xtau la nak menjawab persoalan ini...aku bukan orang yang alim....

selalunye bile seseorang dah membenci kerane cinta ni susah nak diubati...xkire walo ape pun yang dibenci buat untuk mengubatnye........hanya tuhan yang dapat membuka hati yang membenci untuk berubah....

sabar......jawapannye sabar le kot....sabar dan jangan membalas ape....kalo dicurah minyak pade api memg bertambah marak la api.....kalo dikipas pun hanya membantu memarakkan lagi api....jadi biar la api tu marak asalkan xmerebak ke tempat laen.....jangan aku pun turut terbakar dalam api tu cukup le....

aku pun xpaham ape yang aku tulih....macam sangat merepek.....

Thursday, February 26, 2009

before the return...

Silverleaf...
carry me away from this place...
I won't be able to make it through...
we'll come back when we have the strength...

Monday, February 16, 2009

If you ask me what I think of you...you'll be sad.
I think you are delusional. You think people talk about you in your back.
I got news for you my dear pathetic friend.
We don't care that much bout you.

I used to pity you.
That was my biggest mistake ever.
I should just let you be.
Maybe you were happier that way.

Now you are getting on my nerves.
If you want to bad mouth me,
don't do it in this park.

I been here longer than you.
even the trees know me.

Hmm I'll do you a favor.
I hope you'll be happy with it.
I'll let you reign in this park.
let me go find new place.

You can build a circus now.
you can recruit clowns,
fire-eater, singing dogs,
and all those that can entertain you...

Good luck..
or should I say 'Good riddance'

Stop!

Stop! stop!
It's not cool
pathetic, pathetic.

Don't try to look cool
you end up being pathetic.

Sunday, February 15, 2009

Pompuan ni misteri paling besar kat dunia ni...

bile aku xangkat kol dan balas msg kamu...kamu kate aku sombong,belagak...bile aku layan je kol dan msg kamu..kamu kate aku bg harapan..bile aku xterime kamu..kamu cerita kat semua org kate aku maenkan perasaan kamu la..tipu kamu la..gunakan kamu la...xpaham la aku dengan kamu ni...ok...semua tu kawan2 kamu...kamu nak burukkan aku kat mereka pun aku xkesah...bukan aku kenai sgt pun mereka...aku rase kamu ade masalah mental la...ape tah salah aku kat kamu...aku xpnah pun cakap I love U ke ape ke...aku xpnh pun kate jom kite kawen...aku xpnh pun suruh tunggu aku sampei bertahun tahun..aku xmintak pun kamu bekorban utk aku..xpnah lak aku amek kesempatan kat kamu...pegang tangan kamu pun xpnah...ehhh jumpe kamu pun 10 tahun dulu pastu tahun lepa baru terjumpe balik...lamenye kamu tgu aku...ke kamu saje nak nyasahkan aku...reka sume cite2 bohong je.....hmmmmmmmmmmmmm pompuan pompuan...misteri sungguh....xpaham aku....nasib baek la bukan semua pompuan cam ni...

Thursday, February 5, 2009

aku dpt rase petanda buruk...ya Allah....Tolong lah hamba mu ini......

Tuesday, February 3, 2009

The fortress...

people wear shields to protect their heart from getting hurt...they wear it valiantly and proudly to hide what is inside...they are some that are colorful, some have it in grey and some in blacks...usually they all look strong and well build with various shapes..but I have a fortress...made of gold and various gems...colorful and inviting...shimmering to the eyes...make you want to touch it over and over again...feel the smoothness of the wall...pretty gems mesmerizing the eyes...made you wonder what is inside.....

Inside...

foul thing dark as the night...serpents slithering around with hisses without stop...this fortress is not to keep what outside from coming in but to cage the wretched things inside from getting out...don't sneak in or you'll be swallow in the realm of darkness...
Related Posts with Thumbnails